Nyt spændende udviklingsprojekt åbner nye muligheder for BSF
09. april 2019
Ballerup-Skovlunde Fodbold har i den seneste tid arbejdet på et nyt kommercielt setup, der kan styrke klubbens indsats på både bredde- og eliteområdet. BSF har altid haft en stærk forankring i det lokale erhvervsliv og visionen med udviklingsprojektet, har dog også været at styrke denne forankring, i nogle rammer der både kan styrke BSF og de lokale virksomheder. Det nye setup betyder blandt andet at klubben kommer til at have en mere målrettet økonomisk strategi, en ny håndtering af sponsorer og en mere professionel grafisk fremstilling på både hjemmeside og trykt materiale, som vil være mere attraktiv for det professionelle erhvervsliv at være en del af. Som noget helt nyt, vil der blandt andet komme nye spændende sociale netværksarrangementer, som vil styrke relationen mellem sponsorer og samarbejdspartnere.
Derfor er projektet også udviklet i samarbejde Danske Bank, Ballerup Bladet, Dystan & Rosenborg og SuperBrugsen, så arbejdet allerede som udgangspunkt er forankret i både klub- og erhvervsliv.
Bestyrelsesformand Michael Falcham er meget glad for samarbejdet og har store forventninger til det nye sponsorkoncept og ikke mindst samarbejdet med den nye Sponsor- og Eventchef:
”I BSF har vi haft kæmpe succes på det sportslige og foreningsmæssige plan. Vores Herresenior er lige rykket op i Danmarksserien, Kvindeafdelingens elite-setup er unikt med både 3F og 1. division på senior siden, samt U18DM hold på ungdomssiden. Ud over eliteafdelingen, har vi også en kæmpe breddeafdeling, med mange medlemmer og frivillige, der biddrager til et fantastisk fodboldfællesskab, som senest resulterede i DBU-Sjællands kåring af BSF som Årets børneklub 2018. Vi er utrolige stolte af alle disse resultater, men har en klar målsætning om, at vi kan gøre det endnu bedre både i elite og bredde afdelingen. I den forbindelse har vi ønsket at udvikle på de kommercielle og økonomiske dele af vores organisation. Vi har store forventninger til det koncept og især til Lars Bræmer, som har haft en stor rolle i konceptet. Lars har en kæmpe erfaring og know-how, som helt sikkert vil løfte niveauet for BSF, men også for den oplevelse og de muligheder som vores samarbejdspartnere får, når de bliver en del af BSF familien.”
BSFs nye sponsorkoncept er et forsøg på at lave en samlet strategi for hele klubben, således at ressourcer og kræfter samles under et fælles grundlag, som trækker i samme retning. Formålet med at samle sponsorarbejdet under en fælles indsat har været, at skabe en klar profil, som lokale virksomheder kan se muligheder i at blive en del af.
Til at stå i spidsen for udviklingsprojektet, har BSF indgået en aftale med Lars Bræmer fra firmaet SponsorAgenten, som vil tage rollen som Sponsor- og Eventchef, samt Optify som bliver den digitale udviklingspartner. Lars har 15 års erfaring fra både division, serie og superliga fodbold, fra klubber som Ringkøbing, Thisted FC, Skive IF, FC Midtjylland m.fl. Fælles for alle de klubber Lars har været involveret i er, at Lars har været med til at løfte klubbernes økonomi, sportslige-setup og det lokale fællesskab i og omkring klubberne. Optify har påtaget sig rollen som den digitale partner, der skal sørge for, at de digitale og kreative rammer er på plads for klubbens udvikling.
I forhold til det kommende projekt i BSF udtaler Lars:
”Jeg ser et kæmpe potentiale i BSF, både på det sportslige plan, men ikke mindst også på det kommercielle plan. BSF har et kvindehold som pt. er i top-4 af dansk fodbold, og som har en målsætning om Champions League. De har et herrehold som er på vej op, og er på lovende kurs mod divisionsbold. Det er med andre ord, en klub som klarer sig godt på det sportslige, og som en af landets største fodboldklubber, så må man også sige at klubben påvirker utrolig mange mennesker. Jeg er overbevist om, at det omkringliggende erhvervsliv har lyst til at bakke op, når de hører om klubbens målsætninger kombineret med det sponsorkoncept vi har i støbeskeen. Foruden det praktiske, så syntes jeg at klubben har en spændende historie, og man er ikke i tvivl om, at de har nogle ildsjæle blandt dem, som lægger store mængder energi for at få det hele til at hænge sammen – og dem er jeg, sammen med Optify, klar til at gå ind og gøre en forskel for.”
Med afsæt i det nye sponsorkoncept og det kommende samarbejde med Lars og Optify, ser BSF positivt på de udfordringer der venter i forhold til klubbens store målsætninger.
Michael Falcham udtrykker det således:
”Vi har store ambitioner i forhold til at få vores 3F-kvinder ud at spille Champions League i de kommende år og spille med om oprykning til 2.division på herresiden indenfor 3-4 år, samtidig med at vi styrker indsatsen for børne- og ungdomsfodbold, som er BSFs fundament og stolthed. Det nye sponsorkoncept, med Lars ved roret, giver os tro på, at vi kan forsætte med at udvikle klubben med elite og bredde hånd-i-hånd. Der er et kæmpe arbejde foran BSF, men sådan har det altid været. BSF er en unik klub, der har formået at komme utroligt langt på mange områder, fra handicap-, børne-, kvinde- og herrefodbold. Det kan kun lade sig gøre, fordi der altid har været en stor gruppe af frivillige, der har leveret en kæmpe indsats. Med ansættelsen af Lars til håndtering af en lang række økonomiske og sponsormæssige udfordringer, får vi tilført nogle ressourcer, der kan støtte de mange frivillige og give dem mulighed for at bruge endnu mere tid på fodbold.”
Fra BSF lyder der også en stor tak til de udviklingspartnere, der har valgt at støtte med udviklingen af det nye sponsorkoncept. Tak til Danske Bank, Ballerup Bladet, Dystan & Rosenborg og SuperBrugsen.
Skulle I være interesseret i at høre mere om BSFs nye sponsorkoncept, er I velkomne til at kontakte klubben eller kigge forbi os til næste hjemmekamp.